fredag 30 september 2011

Svår tortyr av hundvalp

DJURPLÅGERI En 21-årig man (vitpixlad) hade en sex månaders blandrastik med kamphundsanlag. Mannen kunde uppenbarligen ingenting om hundar så när valpen inte blev rumsren började han misshandla den. Till döds. Misshandeln var så grov och fruktansvärd att mannen nu riskerar två års fängelse.

När valpen inte lydde blev mannen ursinnig, hoppade på den, slog den och ströp den tills den slutligen dog.

Hunden var jävligt jobbig, busig. Jag slog den. Den hoppade på mig och bet. Då tog jag mitt täcke. Jag skrek på den. Ströp med täcket så den inte kunde andas. Gjorde så några gånger, sen släppte jag.

Mannen kunde inte ge någon annan förklaring till tortyren än att han hade känt sig ensam och inte tänkt på vad han gjorde. Etologen Irene Westerholm, expert på hundar, säger att hon aldrig har hört talats om något liknande här i Sverige. Tortyren måste ha inneburit att hunden levt i en ständig skräck, dödats flera gånger och sedan väckts till liv.

En dagisklass hittade hundens lik som var insvept i en påse. Huvudet var inlindat i plast. Chefsveterinären konstaterade att hunden sannolikt hade strypts till döds eller som följd av slag och sparkar.

Expressen

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt