torsdag 29 september 2011

Hatisk text på moskés hemsida uppmärksammad

NÄTHAT Nyligen uppmärksammade vi en text på Barmhärtighetens moskés hemsida där det bland annat basunerades ut hat gentemot ”de otrogna”. Nu uppmärksammar även gammelmedia hatet.

Kristianstadsbladet har talat men ordförande och imamen Shabaan Abou Zur:

– Jag har inte kollat på den sidan egentligen. Det är en annan kille som tar hand om webbsidan. Jag har inte varit i kontakt med honom och vet därför inte vad som står på webbsidan just nu. Jag får läsa och återkomma.

Så här beskriver man att PI var först ut:

Texten har uppmärksammats av andra falanger på nätet och används för att visa att näthat inte är enkelriktat.

Imamen kontaktar sedan Kristianstadsbladet igen:

– Det här speglar inte alls vår församling, eller våra tankar eller åsikter. Det här är inte vårt sätt att resonera och det är synd att artikeln har hamnat där. Jag har nu tagit bort den.

Men artikeln har legat där sedan i mars?
– Den hade försvunnit tidigare. Sedan vet jag inte varför den dök upp igen. Kanske för att ingen skrivit något nytt på webbsidan. Killen som skulle sköta om vår hemsida har flyttat härifrån och ingen har sett till sidan på länge.

/…/

– Men vi står inte för detta. Det är inte vår tro att tänka på det här sättet och vi avstår från det språket. Vi är också på gång med att göra en ny hemsida, säger imamen.

Kristianstadsbladet

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt