lördag 17 september 2011

Michael Coren intervjuar Tommy Robinson

ENGLAND Under en vecka satt Tommy Robinson, ledare för EDL (English defence league) som politisk fånge i Bedford. Det var straffet för att han inte hade accepterat att åtlyda demonstrationsförbudet som han blivit ålagd inför rättegången mot honom som börjar den 29 september. Michael Coren på Sun TV gör den bästa intervjun hittills med Tommy Robinson. Via frågor och svar får man en mycket bra bild av vad EDL står för när PK-samhällets demoniserande av organisationenen inte ligger som ett lock över sanningen.

Media i Storbritannien struntar helst i EDL och Tommy Robinson, utom när de har behov av en syndabock som de kan förakta (låter uttrycket ”inte ta i ens med tång” bekant?). Liksom i Sverige vill de styrande och deras papegojor, d.v.s. media generellt, gärna göra det som inka-indianernas härskare brukade göra när han fick nyheter som han ogillade: han dödade helt enkelt sin budbärare.

Många betraktar dig som politisk fånge, tycker du att det är korrekt?

Jag anser det. Den enda anledningen till varför jag sattes i fängelse var för att jag deltog i en demonstration. Jag anser att alla har rätt att protestera och demonstrera. Man försöker tysta det vi säger om islamism, man försöker tysta rösterna från gatan och stoppa oss. Jag tror att min fängelsevistelse var en varning till andra medlemmar i EDL. Jag hade arresterats och släppts mot borgen dessförinnan på villkor att jag 1. inte skickade fax 2. inte mailade 3. inte skickade sms, d.v.s. att jag inte fick göra något som främjar EDL. Det är verkligen inte särskilt demokratiskt.

Många i Kanada vet inte vad EDL är. Jag bodde i England tills jag var 26-27 år och jag kommer ihåg de högerextremistiska rörelser som fanns då och bråken. Men som jag förstår det är EDL inte högerextrem utan består i hög grad av människor från arbetarklassen som är oroade över den ökande extrema islamismen och sharia-lagar.

Exakt. Vi är en gräsrotsrörelse som består av alla möjliga sammanslutningar och människor med olika bakgrund som är rädda över vad som håller på att ske med vårt land, och vi är urless på regeringens och polisens oförmåga att ta itu med islamiseringen, eller ens tala om den. Extrem islamism sprider sig som en sjukdom över hela vårt land.

Många politiker förstår inte ens vad vi talar om eftersom de inte lever i de områden som vi bor i, islamiseringen påverkar oss varenda dag. Det går inte att föra någon som helst diskussion om detta, när man gör det klistrar de på en rasiststämpeln illa kvickt. Och så kallas vi högerextremister, det finns inget högerextremistiskt över EDL. Vi är en demokratisk organisation och har t. ex. en sikh-avdelning, en judisk avdelning, en homosexuell avdelning. Att kalla oss högerextrema är bara taktik för att strypa debatten och tysta ner vad vi säger. Vi måste kämpa åt alla håll samtidigt: mot media, politiker, polisen.

Jag har intrycket av att majoriteten av era medlemmar är ganska vanliga bra personer, och har noterat den judiska avdelningens israeliska flagga på era demonstrationer. Men det finns de som säger att ”det där är bara kosmetika för den innersta kärnan av EDL består av neo-nazister”. Är det sant?

Det finns inga neo-nazister i vår organisation. Om du går till en neo-nazistisk sajt kommer du att hitta videos där de hotar att mörda mig. De hatar oss. Missförstå mig inte nu, när organisationen startades 2009 var den nationalistisk och man kan inte förvänta sig renhet i en organisation som bara är fem-sex månader gammal. Renhet kommer med tiden och nu, när vi är två år kan vi konstatera att vi har gjort oss av med en del som inte platsar i EDL. När vi startade var majoriteten unga killar som var urtrötta på islamiseringen och villiga att gå ut på gatan och visa det. Våra flesta supportrar nu är kvinnor. Basen i vår organisation är mer nu som vi ville att den skulle bli; bestående av vanliga människor. Rasister finns överallt, i politiska partier och hos polisen t. ex. men hittar vi dem hos oss utesluter vi dem.

När jag växte upp och var Tottenham-fan gjorde jag sådant som jag kanske inte borde ha gjort. Jag gick också på fotbollsmatcher och träffade en hel del personer som i grunden var ok, men som gillade konfrontationer. Man säger att det finns fotbollshuliganer i EDL, sådana som bara vill slåss. Är det sant?

När vi startade i Luton och sedan for till Birmingham överfölls vi av muslimska gäng som bankade skiten ur oss. Bilderna därifrån visades över hela landet. När vi senare skulle till Manchester kan man ju undra över hur många kvinnliga medelålders lärare som skulle våga demonstrera med oss mot militant islamism? När alla visste att vi skulle mötas av våld? De som deltog var de modiga, de orädda, de som har inställningen att ”vi backar inte, vi låter dem inte jaga oss iväg från gatorna, vi låter dem inte tysta oss”. Om det passar stereotypen av vad en fotbollshuligan är – i grunden är en sådan en ung kille som inte backar – så är vi väl det. Jag tänker inte sitta här och polera min egen gloria, jag är ingen ängel och kommer aldrig att bli det heller, men samtidigt tror jag på att stå upp för det som är rätt. Med den uppväxt som vi har haft i städer som Luton har vi fått unika kvalifikationer att bedöma den militanta islamismen på ett helt annat sätt än vad de som har suttit med näsan i en bok på universitet kan. Att vi står upp och kämpar mot islamiseringen gör oss inte per automatik till huliganer. Det räcker nu. Vi backar inte. Vi är inga förkämpar för våld, men vi tänker försvara oss när vi blir attackerade på gatorna. Folk stereotyperar inte varje muslimsk man med ett stort skägg som ”extremist” eller ”terrorist” , men samtidigt tar de sig rätten att stereotypera varje skallig man med ölmage som ”huligan”.

Oj, nu beskrev du visst den man som sitter och intervjuar dig!

Medlemmarna i EDL har attackerats av gäng av unga muslimer. En del av EDL:s medlemmar är ganska grova och har kanske inga doktorsexamina, men jag känner igen typen från min uppväxt. De var den sortens engelsmän som var de första att ta värvning för att gå ut i kriget och kämpa mot nazisterna. Förståeligt nog är de trötta på alla dessa priviligierade personer som fördömer personer från arbetarklassen som helt enkelt vill försvara det Storbrittanien som de har. Tommy Robinson, vad står EDL för? Vad är det ni vill? Vill ni att muslimer ska lämna Storbrittanien eller vill ni att de ska vara en del av landet utan att pracka på er sharia-lagar och extremism?

Vi vill ha fred. Vi vill ha en framtid med välstånd för våra barn. Vi vill inte ha sharia-lagar, vi vill att muslimer ska integrera sig, assimilera sig på samma sätt som andra grupper har gjort i vårt land. Problemet är att de inte integrerar sig och det är knappast vårt fel. Av någon märklig anledning får vi skulden för det liksom för att de inför sharia-lagar, för att det finns muslimska gäng på gatorna, för att det finns muslimska pedofil-ringar i hela landet. Politiker sitter och säger att ”nu måste vi lösa dessa problem”. Men det gör de inte. Vi har aldrig haft så många islamister i landet som vi har nu. Politikerna försöker sopa problemen under mattan och det kommer så småningom leda till total social kollaps i om man inte tar itu med problemen nu.

Förstår jag det rätt att ni inget har emot att muslimer bor i Storbritannien?

Ja. Jag växte upp i Luton och några av de bästa människor jag har träffat i livet är muslimer. Det vi opponerar emot är ideologin islam som innehåller så många sjukligt bakåtsträvande idéer. Vi opponerar emot fascism och islamo-fascism för det är vad islamismen är. Islam är en fascistisk ideologi som förklär sig till religion. Samtidigt vet vi att det finns många goda muslimer här. Det jag frågar mig är: ”när kommer muslimer gå ut och protestera mot sina islamistiska trosfränder?” Vi ser inga tecken på att de gör det. Tvärtom. Det enda vi ser är att de kommer ut och protesterar mot oss när vi demonstrerar. Förra veckan terroriserade islamister dem som ville hedra offren för den elfte september. Inga muslimer reagerade på islamisternas härjningar. Däremot reagerar de mot teckningar av Muhammed! Jag tror inte att de kommer att kritisera islamisterna eftersom de är ”muslimska bröder”.

Jag håller med om att vi har sett fullständigt avskyvärda handlingar begångna i olika länder i Europa av islamisterna mot dess befolkningar. Men de moderata muslimerna kanske inte tycker att demonstrationer är vad de vill ägna sig åt. Många fördömer i klara ordalag islamisternas handlingar. De militanta islamisterna är ju, trots allt, en liten grupp.

Att fördöma är en sak, det har de ägnat sig åt i åratal. Vi är trötta på ord, vi vill ha handling. Och när du säger att det handlar om en liten grupp får man komma ihåg att opinionsundersökningar bland muslimer i Storbrittanien visar att 37 procent av dem vill ha sharia-lagar. Det är ingen liten grupp; det är 1,4 miljoner personer i landet. Det är jätteproblem som man inte tar itu med. Islamister värvar på våra universitet, ingen stoppar dem. Jag talade med en imam i Luton och frågade honom om den muslimska församlingen tänkte engagera sig i år när de nya studenterna kommer för att stoppa rekryteringen till den islamistiska rörelsen? För om inte de gjorde något så kommer vi att göra det. Och då blir vi kallade högerextremistiska rasister medan de skulle kallas hjältemodiga moderata muslimer. Men de vägrade göra något.

Ja, det här är ett större problem än vad det hittills har varit i Nord-Amerika. När jag växte upp med en judisk far i England fanns praktiskt taget ingen anti-semitism. Nu är anti-semitismen ett jätteproblem i Storbrittanien och det är fr. a. äldre judar som attackeras av unga muslimer. Hur kommer det sig att ni, som aldrig har sagt något anti-semitiskt vad jag har hört, kallas anti-semiter när man går till attack mot er?

Nej, jag vet, det är urlöjligt. I Luton kan en jude inte gå ute med sin hätta. Det är helt oacceptabelt. Jag såg några ortodoxa judar för fyra-fem år sedan omringade av ett flertal poliser och jag undrade vad som var på gång. Så föll polletten ner: de var tvungna att ha poliseskort för att röra sig ute i Luton! Det är fullständigt chockerande och alla vägrar prata om det! Lutons islamska center var en synagoga ända tills de slog sönder den. När Lutons judiska familjer samlades utanför Stadshuset för hågkomsten av förintelsen gick 40-50 islamister till attack och familjerna var tvungna att låsa in sig i Stadshuset. En liten femårig flicka var skräckslagen, men allt det här låtsas man inte om. Ser man på alla de områden där islamisterna har vuxit sig starka kan man konstatera att anti-semitismen växer liksom attackerna på judar och på homosexuella. Ingen bryr sig, ingen vill tala om det och när vi tar upp det är vi bara högerextremistiska rasister.

Ja, skulle du vara fascist så har du en fantastisk förmåga att dölja det, det kan jag bara säga.

Nej, jag är ingen fascist. Islamism och nazism är bara två sidor av samma mynt. De är identiska. Och vi tillåter islamismen att frodas och sprida sig som en präriebrand över landet och ingen vill göra något eftersom det handlar om en ”religion”.

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt