lördag 28 maj 2011

Amatullah den kvinnliga islamisten

ÅTAL Den islamistiska konveriten (2007) och niqab-insvepta kvinnan ”Amatullah”, 40 år, från Bosnien och numera boende i Kungsör, har tidigare dömts (penningböter) för att ha mordhotat Lars Vilks flera gånger. Både i mail och via radikala forum som noor.se vilken drivs av lika radikala Abu Usama El Swede alias Ralph Wadman från Hisingen. De två har även gemensamt att man jobbat på Volvo i Torslanda. Redan där var Amatullah extrem och mobbades bort från arbetsplatsen. Nu går hon på bidrag som sjukskriven och påstår sig vara psykiskt sjuk – för att slippa närvara vid en ny rättegång.

Amatullah vägrade inställa sig under hösten i Helsingborgs tingsrätt där hon åtalades på nytt för olaga hot i flera fall samt övergrepp i rättssak mot Lars Vilks.

- Jag erkänner inte era svenska lagar, jag accepterar bara att dömas inför en shariadomstol.

- Ni får gärna döma mig i min utevaro.

- Vilks har gång på gång medvetet och välplanerat provocerat oss muslimer där han hånat vår profet och våra religion som är helt oacceptabelt.

I polisförhör har hon sagt att Vilks

..genom sitt skymfande av islam borde dö.

Målet är nu flyttat till Göteborgs tingsrätt, där rättegången är planerad till kommande tisdag. Men i veckan fick rätten ett brev från Amatullah. Hon kan inte närvara eftersom hon är sjuk sedan 2005 ”men valde först förra året att söka hjälp”, då hon ska ha fått erbjudande om hjälp på en psykiatrisk akutmottagning. Men hon ville inte och skriver:

Jag avböjde detta och jag är hemma hela tiden där min man tar hand om mig. Jag går nästan ingenstans och jag kan vara farlig för andra medmänniskor speciellt om jag blir provocerad eller attackerad. Jag tar mina mediciner dagligen och håller mig isolerad hemma.

Rätten fick även ett läkarintyg, där det framgår att hon är sjukskriven sedan juni 2010 med diagnosen ”svår depressiv episod med psykotiska inslag”. Göteborgs tingsrätt har ännu inte tagit ställning till Amatullahs begäran. Oavsett blir hon åter dömd – vare sig hon erkänner Svea rikes lagar eller inte.

Se videon i vår förra post där CNN försöker intervjua henne

PI har en enda fråga: Varför finns hon kvar i Sverige?

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt