fredag 8 oktober 2010

Hjälp, min son är sverigedemokrat

HAVERIST Aftonbladet toppar med ännu ett lågvattenmärke, denna gång i bilagan Wendela som närmast riktar sig till kvinnor. Det handlar om den stackars kvinnan och socialdemokraten Lisa Wåhlin, som gråtmilt talar ut om hennes 25-årige son och dennes politiska ståndpunkter. Han har nämligen gått och blivit sverigedemokrat, ni vet de där som äter invandrarbarn till frukost. Därför har hon brutit med sonen sedan flera på flera år.

Journalisten Kerstin Weigl skriver okunnigt och präktigt om att ”främlingsfientligheten skär genom Sverige” och den splittrar givetvis familjer, enligt henne, och nämner även tramskampanjen ”Vi gillar olika” som ju inte kan appliceras på den egna redaktionen där samtliga listade anställda är svenskar.

Nåväl, Lisa Wåhlin berättar att hon läste om SD och fick närmast upp maten efter det, känslig som hon är. Nu vill hon har debatt om ”splittrade familjer.”

"Jag har grubblat över om felet är mitt", säger hon och säger att hon för sin del tvingades bestämma sig, även om det gör ont. Hon vill inte ha någon kontakt. Inte så länge sonen har dessa främlingsfientliga åsikter. Det går emot allt jag står för, upprepar hon och ”tyckte sig bli inkörd i en återvändsgränd”.

Trots den brutna kontakten ska sonen ha ringt innan valet och framförde att han tänkte rösta på SD.

– Men sedan sa han att om jag tänker på mina barnbarn ska jag rösta på sverigedemokraterna, och.. Ja, jag blev nog chockad. Jag grät av ilska efteråt.

Spänningarna i familjen steg sedan han försökte påverka sin bror och sin tonåriga syster. Lisa säger att hon inte kände igen honom. Han var oresonabel.

Lisa tycker synd om sig själv

– Och jag förstår inte hur det kunde bli så. Jag tycker att jag har uppfostrat mina barn till att respektera alla människor.

– Ändå känns det som om jag misslyckats som förälder. Jag tycker inte om kränkningar och hatar rasism. Det går mot allt jag på djupet känner och tycker.

– Han får väl rösta hur han vill, men inte pracka på andra människor på det där viset. Jag skulle önska att vi kunde prata, men det går bara inte.

Wendela

Ja, hjälp… är det rätta ordet. Röstar man på SD är man ett rasistnazistisk best som äter invandrarbarn till frukost. Bara så ni vet.

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt