torsdag 23 december 2010

Sverige ett sekulariserat samhälle?

LÄSARBIDRAG “Ett modernt, civiliserat och sekulariserat samhälle”, så har synen på Sverige varit så länge många kan minnas. Men snart är det ett minne blott. Vi som extra noggrant följt utvecklingen och sakta men säkert inser att vårt land är i fara, känner inte alls igen PK-medias beskrivning av Sverige som “härligt mångkulturellt”.  Verklighetens Sverige ser annorlunda ut, och jag har plockat ut några indikationer på att det bara blir värre.

Först så ska vi påminna oss om att etablissemanget faktiskt uttrycker att vårt land är sekulariserat.

Det hade med religion att göra. Det är svårt att ta till sig i ett sekulariserat land som Sverige. Utifrån religiösa utgångspunkter tar man sig rätt att hota andra.

Fredrik Reinfeldt

Men som vi numera vet, så ska man inte tro på allt som sägs. I min sekulariserade värld så kan genuina traditioner (även om de är ursprungna ur religion) inte tvingas bort av religiösa skäl.

I mitt civiliserade land så ska inte djurrätt eller kvinnokampen tystas och behöva böja sig för religion.

I mitt moderna Sverige tar politiker rationella beslut som gynnar oss alla. Där ska inte skattepengar gå till religiösa riter samtidigt som kön till höftledsoperationer tvingar gamla människor till ett ovärdigt liv.

Det är dags att tydligt ta ställning och i uttryck och handling värna om det samhälle som faktiskt tar hänsyn till alla. Låt inte en uppdiktad berättelse få styra politiken eller våra myndigheter.

Jag kan förstå att man i dagens PK-klimat lätt blir en halalhippie, men man måste tänka långsiktigt; “vart är vi på väg och hur vill vi ha det?”.

Ibland så hittar man faktiskt ljusglimtar i PK-media, som en krönika av Lisa Magnusson. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jag önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Heimdall

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt