söndag 12 september 2010

Nej Fredrik Reinfeldt, jag älskar inte det nya Sverige!

INSÄNDARE Statsministern uppmanar mig att inte rösta på SD om jag älskar Sverige..

Jag ska erkänna att jag anser att Alliansen gjort mycket gott för landet under en riktigt svår, världsomfattande lågkonjunktur. Jag tror inte Mona & Gänget hade klarat det lika bra och Saab-krisen bevisade med råge att vi hade rätt regering med is i magen. Jag tycker att Anders Borg gjort ett fantastiskt arbete med statens finanser och dessutom ser det ut som om karln har haft roligt hela tiden. Beröm till Anders Borg och på ett sätt hoppas jag att ni får fortsätta regera fyra år till.

Men då Fredrik Reinfeldt uppmanar mig att inte rösta på SD om jag älskar Sverige är det som jag vaknar ytterligare en gång i min uppenbarelse att vi måste ha en förändring i landet. Så trots att jag anser att Alliansen gjort mycket gott för Sverige så måste jag erkänna att jag inte längre älskar Sverige. Jag älskade Sverige på 80-talet då jag tog en taxi hem av lathet istället för säkerhet.

Men jag älskar inte landet där:

- mord och skottlossning sker på öppen gata. Varje vecka.

- tonåriga flickor blir bortgifta på sommarloven och ofta inte får slutföra sin skolgång.

- brandmän blir utsatta för stenkastning då de rycker ut för att släcka en brand.

- bidragsfusk och fejkade sjukdomar leder till uppehållstillstånd och medborgarskap

- brottslingar får löjligt låga straff trots att de förstört livet för många anhöriga och drabbade.

- massmedia inte använder "drevet" mot våra politiker och myndigheter för att kräva att ärliga människor ska kunna gå ute och oärliga ska sitta inne.

- gamla människor befinner sig i total ensamhet och misär efter att inte kunna klara sig själva längre.

- platserna inom åldringsvården inte räcker till och att det saknas pengar att bygga nya.

- svenska flickor blir kallade horor på sin skolgård.

- religion är ett skäl att separera flickor från pojkar och kvinnor från män manliga uzbekiska SFI-studenter bestämmer var kvinnorna får sitta och när de får tala i en skattefinansierad utbildningslokal.

- dömda brottslingar som har uppehållstillstånd inte utvisas ur landet
- man kan ljuga sig till personligt uppehållstillstånd.

- yttrandefrihet råder så länge man säger det som är politiskt korrekt.

- det är rasistiskt att man ska ta omhand sina egna invånare framför ekonomiska flyktingar.

Så Fredrik, det är val om en vecka. Jag har tills dess att bestämma mig. Vad tror du jag kommer rösta på?

Småbarnsmamman

PrintFriendly Share/Bookmark




Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt