onsdag 29 september 2010

Jan Helin: De som tycker så, dem skiter jag i

HYCKLERI Igår ställde vi frågan om Aftonbladet verkligen gillar olika efter att en uppmärksam medlem på Flashback gått igenom staben på tidningens redaktion och funnit nästan uteslutande svenska namn. Nu har Dagens Media uppmärksammat det hela.

Dagens Media har pratat med chefredaktör Jan Helin, som inte ser något konstigt i att bedriva en kampanj för mångfald trots att hans egen tidning är långt ifrån någon smältdegel.

– Jag förstår problemställningen, men personligen tycker jag inte att det är ett problem. Jag tror att de som ser det som så vill se det så, de har en agenda.

Han medger dock att redaktioner inte är de mest integrerade arbetsplatserna men hävdar att fler och fler invandrare börjar dyka upp.

– Men att säga att jag inte kan uttala mig om vissa saker för att jag är svensk medelklass, det tycker jag är larvigt. De som tycker så, dem skiter jag i.

Dagens Media
PI: Gillar Aftonbladet verkligen olika?

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt